Een jaarverslag is de tekstuele verantwoording van wat er in een jaar binnen een organisatie is gebeurd. Dit kan met of zonder financiële verantwoording. Best wel een belangrijk document zou je zeggen. Met cijfers kun jij laten zien hoe goed je dat jaar gedraaid hebt. Of je kunt laten zien wat jouw positieve maatschappelijke impact is geweest. Op die manier kunnen medewerkers gemotiveerd worden om zich extra in te zetten voor jouw visie en missie. Maar, wie leest jouw jaarverslag eigenlijk? Lees hier over de verschillende opties om in de toekomst jouw jaarverslagen aantrekkelijk te presenteren met behulp van beeld. Wordt de koning van het jaarverslag.
Klik op onderstaande knop om een voorbeeld te zien van een interactief online jaarverslag.
Jaarverslagen zijn belangrijke documenten. Helaas worden de documenten vaak oersaai opgemaakt met veelal een gebrek aan beeld. Dat leidt ertoe dat vrijwel niemand met plezier jouw jaarverslag zal lezen. Een aantal simpele illustraties kunnen een jaarverslag al enorm opleuken. Wanneer jij wilt dat jouw doelgroep informatie in zich opneemt, is het belangrijk de informatie aantrekkelijk te presenteren.
Van oudsher zijn jaarverslagen dikke documenten met veel tekst. Dat hoeft niet meer. In een wereld die steeds meer online plaatsvindt, is het verstandig om na te denken over het plaatsen van jouw jaarverslag in een online omgeving. Via onderstaande link kom je terecht bij een door Fiks Film geproduceerd online jaarverslag.
Zoals je ziet, is het jaarverslag dat je via de link hebt bekeken een interactieve weergave. De doelgroep kan zelf door de illustraties heen klikken. Indien de doelgroep verdieping wilt, kan hij of zij op de ‘lees meer’ buttons klikken. Dat leidt ertoe dat er één of enkele bladzijdes uit het jaarverslag worden geopend om in te zien. Enkele illustraties en animaties uit de ‘slider’ zijn ondersteunen de tekstuele presentatie van het jaarverslag, zodat het een mooi geheel wordt.
Een andere goed ontworpen online jaarverslag vinden jullie via onderstaande link. Als je er even doorheen scrolled vind je al gauw de interactieve items in het jaarverslag. Het is onderhoudend, reactief en interactief. De manier waarop beelden worden gekoppeld aan cijfers en informatie uit het jaarverslag, zorgt ervoor dat de doelgroep de informatie makkelijker in zich opneemt.
Natuurlijk is het ook een optie om jouw jaarverslag volledig in een animatievorm te gieten. Animatie is natuurlijk altijd dé oplossing (let op: ik ben natuurlijk wel de slager die zijn eigen vlees keurt). Met animatie combineren we beeld, tekst en geluid op zo’n manier dat je jouw doelgroep op de beste manier informeert, overtuigd en aanzet tot gewenst gedrag.
Wil je ook een jaarverslag in beeld? Bekijk ook even ons portfolio en onze werkwijze (op de homepage). Als je meer wilt weten, laat het ons weten via ons contactformulier. Bellen mag altijd.