Naast dat animatie video’s heel goed gebruikt kunnen worden voor de uitleg van complexe zaken, kunnen animaties ook goed zijn voor kippenvel. Het wel bekende ‘chickenskin-effect’ wordt in video’s vaak bereikt door een combinatie van spot-on achtergrondmuziek en goede storytelling. Door de kijker in een zekere flow mee te nemen door het verhaal, kan de kijker zich identificeren met een hoofdpersoon of storyline. Naast dat ASN (via deze link zie je een voorbeeld) dat zeer goed tot uitvoering weet te brengen in samenwerking met Ambassadors Studio, lukt Greenpeace en WNF het tegenwoordig ook erg goed. In onderstaand artikel deel ik een drietal video’s met jullie. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als je het leuk vindt om hier contact over te hebben, stuur ons een berichtje.
De hiernaast getoonde animatiefilm van Greenpeace gaat over een orang-oetang die is ‘verdwaald’. De video is erg goed uitgedacht. De tekst, de beelden, alles klopt! Het is volledig aan jou om te bepalen wat je van de boodschap vindt, maar je kunt niet ontkennen dat het een top video is.
De video over het ‘Monster in mijn keuken’ van Greenpeace is een ander meesterwerk. Ook hierover ga ik niet te veel uitweiden. Hij duurt wat lang, maar is zeker de moeite waard. Het mooie van de animatie is dat hij zowel voor kinderen als voor ouders aansprekend is. Vind jij deze animatie goed voor kippenvel?
De animatie van WNF is van een iets ander kaliber dan die van Greenpeace waren. ‘De natuur ben jij’ wordt hier op een prachtige en unieke manier in beeld gebracht. Daarnaast is er een mooie wending in het einde van de film, waarin de ‘wereld’ wordt doorgegeven.
Wil jij ook animaties laten maken die goed zijn voor kippenvel? Of wil je eens kijken wat onze ideeën zijn met betrekking tot een bepaald thema? Met onze animatie studio helpen wij graag. Wij vinden maatschappelijke en duurzame thema’s het leukst om te visualiseren, maar mocht je een ander verzoek hebben, staan wij daar altijd voor open.